Naar de oostkust - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marc Buckinx - WaarBenJij.nu Naar de oostkust - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marc Buckinx - WaarBenJij.nu

Naar de oostkust

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

18 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

Het leek vandaag een weinig interessante overgangsdag te worden om van het vulkaangebied naar het wijngebied rond Napier te rijden, maar uiteindelijk zorgde een zonovergoten dag en veel verrassende evenementen er toch voor dat dit een fantastische dag werd. We hebben met ons 3en samen meer dan 200 foto's gemaakt.
Van National park village zijn we in de richting van Taupo gereden, het meer van Taupo is het overblijfsel van de grootste vulkanische uitbarsting in de geschiedenis na CH. de romeinen hebben deze uitbarsting waarschijnlijk in europa kunnen waarnemen. Dan zijn we verder gereden naar het meer van Ohakuri waar er allerlei thermische verschijnselen uit de grond opborrelen. Rond vijf uur zijn we dan aangekomen in Napier, een plaats die zichzelf het wereldcentrum van de Art Deco wil noemen. We waren zelf eerst nog een beetje verward met de verschil tussen art nouveau en art deco maar dat is hier helemaal duidelijk geworden. Morgennamiddag nemen we helaas afscheid van Lizy die in Wellington terug moet zijn voor haar werk. Het was een blij weerzien die afgelopen dagen en we zullen er nog lang van nagenieten helaas duren de mooie liedjes vaak niet lang.
Zo ik zet hier nog een paar van de vele foto's neer en ga dan weer slapen.
Tot de volgende ....